Beleef de Lente 2013

In dit forum mag gepraat worden over beleefdelente.nl in het algemeen. Ook vind je hier nieuws omtrent de site.

Beleef de Lente 2013

Berichtdoor Tjalling.r op di 10 jul 2012, 23:14

Wat vinden jullie wat verbeterd kan worden aan beleef de lente in 2013!

De Website:
Vogelnesten aantal:
zelf ideen:?
Of nog meer kun je hier kwijt. zoveel mogelijk goede punten houd ik bij en zal ik proberen een beetje voor te leggen tijdens de Ovulatie Dag van Beleef de Lente. hier gaan ze al een beetje naar 2013 kijken.

Misschien iemand een aantal kleine of grote suggesties.

Met vriendelijke Groeten,
Tjalling.r
Lid
Lid

Geslacht: Man

Re: Beleef de Lente 2013

Berichtdoor LN op do 12 jul 2012, 19:27

Ovulatie Dag ?
Moderator/host English subforum
LN
Beheerder
Beheerder

Afbeeldingen: 104
Geslacht:

Berichtdoor Jocrisse op do 12 jul 2012, 20:50

Op de ovulatiedag zullen niet veel BDL-bezoekers komen. Dat is voor de meesten al decennia geleden. ;)

Wat ik ook al bij de BDL-enquête heb ingevuld zou je wellicht mee kunnen nemen naar de evaluatiedag:
- Forum is nog steeds heel gebruikersonvriendelijk (o.a. qua navigatie):
# Zit je op pagina x, sluit je het onderwerp, gaat de navigatie terug naar pagina 1.
# Nog steeds geen zoekfunctie.
# Naamgeving: forum of V&A?
- Chat te klein en heeft geen scroll-lock. Niet te volgen bij drukte.
- Overall website te druk en daarmee lastig te vinden wat je zoekt.
- webcams blijven niet staan bij bezoeken andere pagina van de zelfde vogelsoort. Heb je net de juiste webcam geselecteerd en het volume teruggebracht naar normale proporties, klik je (bijv) een forumonderwerp aan, kan je weer opnieuw beginnen. Heel storend. Dat moet met een iframe makkelijk te regelen zijn.
- Ik mis een pagina met links naar andere webcams van dezelfde vogelsoort.
- Steenuil: eindelijk een kauwensluis....! Compliment dat er uiteindelijk toch nog geluisterd is. Stand camera 1 niet optimaal: meer groothoek wenselijk.
- Oehoe: Mooi, die PTZ-cam.... Jammer dat er maar 1 man voor de bediening was, die uitgerekend tijdens het verlaten van het nest op vakantie was. Zonde van het geld zo als de PTZ-functionaliteiten niet gebruikt worden. Ook jammer dat de cam niet wat hoger staat zodat er ín het nest is te kijken.
- Slechtvalk: cam 2 goede aanvulling
- Koolmees: slechte keuze van de 1e locatie blijkbaar. 2e locatie: camerapositie belabberd. Je zou toch denken dat VBN weet hoe hoog een KM-nest wordt. Als excuus werd gemeld dat het een 2e nest bovenop een 1e nest was. Dat had gezien de eerdere beelden geen enkele invloed op de nesthoogte. Vanaf dag 1 was de cam al te laag geplaatst t.o.v. het nest. En de scherpstelling op de achterkant van de kast had ik ook niet verwacht van een professional als Enting. Neem eens een kijkje bij http://www.alticam.nl of http://www.nikond70.nl/webcam
- Merel: slechte camera-instelling bij 1e (eigenlijk 2e) nest door overbelichting achtergrond en dus onderbelichting van het nest zelf.
- IJsvogel: cam 1 prachtig beeld! Eerste positie (omgevallen boom) cam2 heel slecht gekozen. Tweede positie stuk beter, maar nog allesbehalve goed. Te ver weg, te veel groen in de weg. Neem eens een kijkje bij http://www.natuurkanaal.nl
- Gierzwaluw: prachtig beeld! Wel veel storingen en geluid veel te hard. Aan het eind veel vuil (poep?) op het glas voor de cam. Misschien toch maar iets hoger plaatsen, dan zie je ook wat bij bij de nestingang gebeurt.
- Boerenzwaluw: nog steeds jammer dat er geen kleureninfraroodcam van boven in het nest kijkt. Dat snap ik echt niet.
- Ooievaar: geen commentaar, afgezien van die storende tik/brom in het geluid.
- Lepelaar: nauwelijks gekeken. Ik geloof dat er veel storingen waren in het begin.
- Grauwe kiekendief: tja, zonde. Verkeerde inschatting. Kan gebeuren.

Tja en dan de moderatie: nog steeds meten met 2 maten. Ik werd uiteraard weer geband na de nodige waarschuwing over:
- het plaatsen van links naar andere sites waar op dat moment de meesjes aan het uitvliegen waren, terwijl er bij BDL een lege kast te zien was;
- het plaatsen van berichten "niet passend in een conversatie". Best lastig om dan een discussie te starten, als het ergens in moet passen.
- "het vuurtje in de chat opstoken en draagt qua inhoud en toon niet bij aan de discussie en de goede sfeer in de chat"

Tja, wil je een keer meikeverchampagne uitdelen in het SUCH om erbij te horen, is dat ook niet goed. ;) Wat de criteria daarvoor zijn, Joost mag het weten....
Koolmezennestkast (9 eitjes) met 3 webcams en gierzwaluwennestkasten (nog niet bezet):
www.nikond70.nl/webcam
Jocrisse
IJsvogelgroep
IJsvogelgroep

Afbeeldingen: 6

Berichtdoor BDL-freak op di 17 jul 2012, 09:45

Sowieso de site weer naar de oude vormgeving zetten. Die vormgeving van 2011 en eerder. De site is zo onoverzichtelijk vind ik.
BDL-freak
Lid
Lid

Berichtdoor Eline op ma 23 jul 2012, 21:06

Jocrisse, goede tips weer! Ze kunnen erg blij zijn dat iemand met zulke feedback komt, hier kan je wat mee. Je geeft BDL echt zeer waardevolle tips, als ze er weer niks mee doen dan ...

Wat betreft de vormgeving ben ik het helemaal met BDL-freak eens. Ik heb dit jaar niet veel gekeken (veel te druk) maar als ik er kwam wou ik gelijk weer weg klikken. Ik snap niks van die hele site! Mijn tip voor BdL: Less is more! Hou de kleuren een beetje rustig..
Groetjes Eline
Eline
Beheerder
Beheerder

Afbeeldingen: 115
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor BDL-freak op ma 25 feb 2013, 11:43

Ik zat vanochtend naar Koffietijd te kijken en daar was iemand van Beleef de Lente, en die vertelde welke vogels dit jaar te bewonderen zijn:

*Ooievaar
*Steenuil
*Gekraagde Roodstaart
*Slechtvalk
*Torenvalk (Eindelijk weer!)
*Gierzwaluw
*Oehoe
*Koolmees

Erg leuk lijstje vind ik, vooral dat de Torenvalk weer een comeback maakt! Ik kan niet wachten tot vrijdag! :D
BDL-freak
Lid
Lid

Berichtdoor Jocrisse op ma 25 feb 2013, 16:19

Helaas geen ijsvogel....
Ik dacht dat ze op Stoutenburg de stam zouden hebben weggezaagd en het daar weer wilden proberen?
Dan maar hopen dat ze op www.natuurkanaal.nl een kunstnest uitkiezen om te gaan broeden. Ik wil nou eindelijk wel eens bewegend beeld vanuit een ijsvogelnest zien.
Koolmezennestkast (9 eitjes) met 3 webcams en gierzwaluwennestkasten (nog niet bezet):
www.nikond70.nl/webcam
Jocrisse
IJsvogelgroep
IJsvogelgroep

Afbeeldingen: 6

Berichtdoor BDL-freak op do 28 feb 2013, 18:52

Morgenvroeg begint het alweer, ik heb er zin in! :D
BDL-freak
Lid
Lid