Waarnemers gevraagd

Alle berichten over de boerenzwaluw bij BdL mogen in dit forum.

Waarnemers gevraagd

Berichtdoor Jocrisse op do 02 jun 2011, 21:51

Even een oproepje namens de mensen van de Boerenzwaluw, n.a.v. een oproep in het IJsvogel-clubhuis op BDL:

Er broeden tussen de 100.000 tot 200.000 paartjes boerenzwaluwen in ons land. Rond 1960 was dat nog het dubbele. Die teruggang is voldoende alarmerend voor een plek op de Rode Lijst. Loghouder Bennie van den Brink wil (nog) meer te weten over komen over het broedgedrag van de boerenzwaluw en over het voeren van de jonge zwaluwen. Ook vorig jaar is in dezelfde schuur het onderzoek gedaan . De gegevens die worden genoteerd, worden opgeteld en vergeleken met de gegevens die zijn genoteerd in het webcamonderzoek dat vorig jaar is gehouden. Bennie van den Brink wil hierover een artikel schrijven en dat laten publiceren in een vogeltijdschrift. Onder de Tab "Achtergrondinformatie"kan je nog meer gegevens vinden. Het gaat dus om een officieel onderzoek, waarbij we sinds gisteren zijn begonnen met de voedingsfase.

OPROEP voor WAARNEMERS: Hallo kijkers bij de ijsvogel! Bij de boerenzwaluw zijn gisteren vijf kleintjes uit het ei gekropen en zijn er dus 5 snaveltjes te voeren. Wij zijn dringend op zoek naar mensen die ons willen helpen met het noteren van het aantal voedingen. Heb je interesse, kom dan even naar het CH van de boerenzwaluw – daar is altijd iemand die je met alle liefde verder wil helpen. En denk je “dat heb ik nog nooit gedaan”, we begeleiden nieuwe waarnemers. Alvast bedankt!

Voor meer info, spreek even Reintje, Sweltje of Klaske aan het het CH van de BZ: http://www.beleefdelente.nl/boerenzwaluw
Koolmezennestkast (9 eitjes) met 3 webcams en gierzwaluwennestkasten (nog niet bezet):
www.nikond70.nl/webcam
Jocrisse
IJsvogelgroep
IJsvogelgroep

Afbeeldingen: 6
Geslacht: Man

Re: Waarnemers gevraagd

Berichtdoor Bernice op vr 03 jun 2011, 22:31

Ik heb me net aangemeld bij de boerenzwaluw, begin morgen mijn eerste onderzoeksuurtje! Heb er zin in, hopelijk gaat het goed :D
Groetjes van Bernice
Bernice
Ex-teamlid

Afbeeldingen: 9
Geslacht: Vrouw

Keer terug naar Boerenzwaluw