Torenvalk

Hier mag gediscussieerd worden over de torenvalken die in 2009 te zien zijn. Ook dingen over de kauwen en holenduiven mag u hier kwijt.

Re: Torenvalk

Berichtdoor Stijn op ma 18 mei 2009, 07:52

Gejo, logboek TV:

Ik heb contact gehad met iemand van de dierenambulance die mogelijk "onze"mannetjes-valk had opgehaald. De vindplaats is echter te ver weg van de webcam. Tussen webcam en de vindplaats broeden nog andere torenvalken. Het vrouwtje laat zich waarschijnlijk niet meer zien omdat het langzamerhand gewoon te laat wordt om nog een broedsel te beginnen. Ze is er waarschijnlijk niet in geslaagd op tijd een nieuwe partner te vinden.

vervolg dierenambulance: De gewonde torenvalk werd op ongeveer 2 km. afstand van de webcamkast gevonden. Op 1 km. broedt een ander torenvalkenpaar. Het ligt voor de hand dat het mannetje daarvan door de dierenambulance is opgehaald. het dier leefde nog toen het werd overgedragen, maar is toch bezweken aan de ernstige verwondingen. Zo blijkt maar weer hoe bedreigend het verkeer is, en hoe kwetsbaar de torenvalk. Want van beide buurparen is dus waarschijnlijk het mannetje omgekomen !
Groeten van Stijn
Heb je vragen over het nieuwsforum of wil je contact met me opnemen? Stuur me gerust een PB!
Stijn
Super lid
Super lid

Afbeeldingen: 60
Geslacht: Man

Berichtdoor Leonie op ma 08 jun 2009, 19:54

Vandaag VEEL torenvalken gezien bij riviertje de Grecht (tussen Woerden en Woerdense Verlaat). Gelukkig gaat het daar beter met ze, maar daar zijn ook niet zo veel auto's gelukkig. ;) :P
Leonie
Lid
Lid

Geslacht:

Berichtdoor Jacq. op vr 12 apr 2013, 15:02

Clip ruzie tussen TV en kauw..

Groet Jacq. Beheerder en Moderator :dubbelloops: xD
Jacq.
Beheerder
Beheerder

Afbeeldingen: 114