Boomklever column

Hier staan nieuwtjes omtrent de boomkleverwebcam bij BdL.

Re: Boomklever column

Berichtdoor Bernice op zo 23 mei 2010, 20:57

En toen was de kast opeens leeg.
Dat kan maar één ding betekenen: alle 6 jongen zijn uitgevlogen! De eerste twee jongen zijn gisteren (22 mei) al uitgevlogen, en vandaag volgde de rest. 24 dagen geleden kwam het eerste jong uit het ei, toen nog een kaal en blind beestje. En in 24 dagen zijn die beestjes in echte boomklevers veranderd. Ongeloofelijk dat dat zo snel gaat! Helaas zullen we voor de rest van de tijd dat Beleef de Lente online is naar een lege kast moeten kijken. Dat is dan het einde van het boomkleververhaal. Of toch niet? Vergeet niet dat wij alleen maar de eerste dagen van de jongen hebben gezien. Ook al kunnen wij het niet meer zien, hun leven is nog maar net begonnen!
Afbeelding
Het derde jong vliegt uit (uit het filmpje).
Groetjes van Bernice
Bernice
Ex-teamlid

Afbeeldingen: 9
Geslacht: Vrouw

Re: Boomklever column

Berichtdoor Bernice op wo 30 jun 2010, 22:08

Helaas, Beleef de Lente komt ten einde. De boomklevers zijn al langer dan een maand uitgevlogen. Intussen zullen de jongen al zelfstandig leven, als ze de moeilijke eerste dagen buiten het nest hebben overleeft. Er zijn buiten veel gevaren voor onervaren vogels, zoals katten. Laten we maar hopen dat alles nog goed is met onze filmsterren.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn stukjes te lezen, ik heb in elk geval veel plezier gehad om ze te maken ;)
Over een paar dagen zet ik nog een samenvatting op het forum van de boomklevers van dit jaar, dus hou deze column nog even in de gaten!
Groetjes van Bernice
Bernice
Ex-teamlid

Afbeeldingen: 9
Geslacht: Vrouw

Vorige

Keer terug naar Boomklever column